Thursday 16 May 2013

Just Ramblings


Saya tak tahu berenang. Ada hamba Allah ni suruh saya berenang. Dia suruh saya berenang dari paras yang cetek ke paras yang dalam sehingga lah saya pandai berenang.

Dia berikan saya seorang juru renang aka‘life guard’  untuk saya belajar berenang. Saya pun berenang lah..oh dekat kawasan cetek ni..senang je..bisa aja dong saya berenang. Saya teruskan lagi hingga paras dada..masih bole berenang, sbb kalu penat ada kaki sendiri cecah lantai. Juru renang aka life guard suruh saya mara lagi ke depan. Nampaknya dah paras mulut. Kadang kadang saya lemas tapi saya ada life guard, dia tlg selamatkan saya. Dia ckp buat macam ni, buat mcm ni..saya buat. Tapi saya masih perlukan tgn dia untuk saya berpaut. Saya selamat. Tapi hakikatnya saya belum masih pandai berenang di tempat yang dalam. Saya akan lemas. Saya takut. Buat masa sekarang saya masih ada life guard saya. Tapi sayang nya juru renang aka life guard saya dah tak mahu ajar saya. Dia nak tinggalkan saya. Sampai hati dia. Dalam pada masa saya nk belajar berenang di tempat dalam, dia nak tinggalkan saya. Sampai hati….saya sedih sgt. Saya tak kisah dia nak tinggalkan saya, tapi ajarlah saya berenang dulu.
 
 
 

No comments:

Post a Comment