Tuesday 28 May 2013

Frozen foods

Salah satu perkara yang membuatkan saya bahagia adalah shopping barangan dapur (salah satunya la,). Saya suka pergi hypermakrket. Be it Tesco, Carefour , Giant or Mydin. Ambik-masuk troli, ambik-masuk troli..Bahagia...duit pun bahagia keluar...hehehe..

Bila tiba di tempat frozen, benda wajib yang akan diambil adalah chicken nugget. Ok dulu saya akan ambik nugget Ayamas. Ayamas kan popular sbb chef Wan asik dok promote kan. So produk pilihan adalah Ayamas la. Namun ada satu ketika tu, nugget ayam yang dibeli tu mcm dah tak rasa mcm selalu saya beli. isi dia macam kosong sikit daripada biasa. Dan salutan dia pun dah tak crunchy bile lps goreng. Kebetulan ada la pulak keluar statement akhbar Ayamas ada campuran bahan kimia. (something like that la) Since that dah tawar hati dengan nugget Ayamas. Dan akhir nya saya beralih ke produk Ramly. Nugget ayam tempura dia mmg terbaik. Kalu beli di hypermarket harga dia mcm mahal sikit berbanding Ayamas. Sbg pengguna bijak, saya beli di kedai Ramly Mart. Haaa, kat Bangi ada satu kedai Ramly, dan tanpa berlengah saya dapatkan kad ahli Ramly, Sbb kalau jadi ahli bole dpt harga murah berbanding harga runcit. Dan juga saya nk sokong produk bumiputra. Bukan nya produk Ayamas tak elok...cume chicken nugget je dah tak sedap...yg lelain masih sedap lagi mcm frankfurter .


Disebabkan saya ada kad Ramly, jadi pilihan lain seperti wedges, fries, chicken meat ball, burger saya shopping je di kedai Ramly mart aje.




Hopefully, stok frozen food saya ni bertahanla sampai ke bulan puasa. Now bila tgk byk stok mknan rajin pulak rasa nak memasak.


No comments:

Post a Comment