Wednesday 9 May 2012

Aksi Cium di tempat public


Tadi on the way nak pergi kerja, sedang menuju ke arah LRT station, mata terpandang ke arah sepasang suami isteri di mana si suami menghantar isteri ke LRT station menaiki motor. Lumrah sepasang suami isteri , kalau isteri nak pergi kerja mesti la mintak izin dan mohon redha dari suami kan. Salam dan cium tangan suami. Jadi nya, si isteri tadi salam dan cium tangan suami. Ok, tapi ada lagi, isteri mula cium pipi kanan lepas tu pipi kiri suami, lepas tu suami pula balas balik, cium pipi kanan dan pipi kiri isteri dan akhir sekali 'comolot'....haha, paham tak tu? kalu tak paham, anggap je la buat2 paham..
Damn! aku tak berapa selesa dengan pemandangan sebegitu. Aku pun buat jugak semua tuh, tapi di rumah la..bukan nya apa, aksi sebegitu lama-lama akan menjadi contoh kepada segelintir pasangan kekasih yang kurang iman di dada.Dah la tempat public, macam-macam orang ada disitu. Haish, sebenarnya perlakuan tersebut sangat digalakkan untuk mengeratkan lagi ikat suami isteri..tapi bagi aku biarlah bertempat. Kalau dalam kereta 'bertempat' jugak lah tu, tak la open sangat. Aku yang tengok tadi rase malu .Kenapa aku pulak yang rasa malu eh? Pelik aku, bukan aku yang cium suami dia, damn aku plak yg malu. Ni yang nak marah ni, korang yang bercium aku pulak yang malu. grrrr...

Tolong la, salam dan cium tangan suami cukup la takat tu...nak comolot tu tak payah la..yang tu buat kat rumah..kalau di tempat awam adalah sangat tidak sesuai. Lantak la korang nak cakap apa..tapi bagi aku , mmg tidak seswai okayyyy. Jaga la adab kita sebagai org timur. Lagi pun, bila bertudung tu , tak manis bila buat aksi comolot di tempat awam..Buat kat rumah je la wei..senang abes cite!


2 comments:

  1. owh aksi comolot kat belakang pintu sebelum kuar umah. hahaha. aksi kiss pipi kanan, pipi kiri hanya di dalam keta. itu pun pastikan tiada org di kiri kanan. selalu laki nie pemalu sgttt.

    ReplyDelete
  2. REEN - ye betul, laki i malu sgt bile i nk kiss pipi bila dlm kerete. Dia ckp nanti org nampak. Hmmm..tp i tetap kiss pipi dengan pantas nye.hehe

    ReplyDelete